فروشگاه فروشاپ
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بهترین غذاها برای کاهش وزن

غذاهای مختلف مسیرهای متابولیکی مختلفی را در بدن شما طی می کنند. این غذاها می توانند تأثیرات بسیار متفاوتی بر رفع گرسنگی, هورمون ها و تعداد کالری سوزانده شده شما داشته باشند. در این پست قصد داریم بهترین غذاهای مناسب برای کاهش وزن را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که تمامی مطالب این پست از لحاظ علمی ثابت شده هستند.

تخم مرغ

گرچه مصرف زیاد تخم مرغ سطح کلسترول بد LDL را در برخی افراد افزایش می دهد, اما اگر تصمیم به کاهش وزن دارید یکی از بهترین غذاها برای رژیم شماست. تخم مرغ به دلیل وجود پروتئین و چربی زیاد بسیار سیر کننده است. در یک تحقیق بر روی ۳۰ زن با اضافه وزن نشان داده شد که خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه احساس سیری را افزایش می دهد و باعث می شود شرکت کنندگان برای ۳۶ ساعت آینده کمتر غذا بخورند. تحقیق هشت هفته ای دیگری نشان داده است که خوردن تخم مرغ برای صبحانه به کاهش کالری دریافتی و در نهایت متجر به کاهش وزن می شود. تخم مرغ همچنین به طور خارق العاده ای سرشار از مواد مغذی است و می تواند به شما کمک کند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را در یک رژیم غذایی با کالری محدود دریافت کنید. جالب اینجاست که تقریباً تمام مواد مغذی در زرده تخم مرغ وجود دارند.

سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ دار شامل کلم پیچ, اسفناج, کلم برگ, چغندر و … می شوند. این سبزیجات دارای کالری و کربوهیدرات کم و سرشار از فیبر هستند. خوردن سبزیجات برگ دار یک روش عالی برای افزایش حجم وعده غذایی بدون افزایش کالری آن است. مطالعات متعدد نشان می دهد که وعده ها و رژیم های غذایی با تراکم انرژی پایین باعث می شود مردم در کل کالری کمتری مصرف کنند. سبزیجات برگ دار بسیار مغذی و سرشار از ویتامین ها, آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی از جمله کلسیم هستند که به چربی سوزی کمک می کنند.

ماهی قزل آلا یا سالمون

ماهی چربی مانند قزل آلا یا سالمون فوق العاده سالم و خوش طعم است و با کالری نسبتا کم خود ساعت ها شما را سیر نگه می دارد. این ماهی دارای پروتئین بسیار, چربی های سالم و مواد مغذی مهمی است. غذاهای دریایی مخصوصا ماهی ها مقدار قابل توجهی ید برای بدن تامین می کنند. ید ماده ای حیاتی برای عملکرد مناسب تیروئید است و هنگامی که عملکرد تیروئید مناسب باشد متابولیسم بدن عملکرد مطلوب تری دارد. ماهی قزل آلا یا سالمون دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث کاهش التهاب می شود. التهابات نقش مهمی در چاقی و بیماری های متابولیکی دارند.

سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی شامل کلم بروکلی, گل کلم, کلم و جوانه بروکسل هستند. این سبزیجات مانند سایر سبزیجات سرشار از فیبرند و خاصیت سیرکنندگی باورنکردنی دارند. این نوع سبزیجات حاوی مقادیر مناسبی پروتئین هستند. از مزایای دیگر این سبزیجات می توان به وجود مواد ضد سرطانی در آن ها اشاره کرد. ترکیبی از پروتئین, فیبر و تراکم کم انرژی باعث می شود این سبزیجات یک وعده غذایی مناسب برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند باشد.

گوشت گاو و سینه مرغ بدون چربی

گوشت به دلیل پروتیدن زیاد خود غذایی مناسب برای کاهش وزن می باشد. پروتئین با اختلاف بهترین ماده مغذی برای انسان است و خوردن یک وعده غذایی با پروتئین بالا باعث می شود روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ کالری بیشتر بسوزانید. مطالعات نشان داده است که اگر ۲۵ درصد از کالری دریافتی روزانه از پروتئین باشد اشتها ۶۰ درصد کاهش می یابد و باعث کاهش وزن تقریبا نیم کیلو گرم در هفته می شود. اگر رژیم کم کربوهیدرات دارید می توانید گوشت های چرب بخورید. با این حال اگر رژیم متوسط ​​و پر کربوهیدرات دارید انتخاب گوشت بدون چربی برای شما مناسب تر است.

سیب زمینی آب پز

تعجب نکنید سیب زمینی آب پز غذایی مناسب برای کاهش وزن و سلامتی می باشد. سیب زمینی دارای طیف باور نکردنی از مواد مغذی از جمله پتاسیم است که نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد. در مقیاسی به نام شاخص سیری که میزان سیر کردن غذاهای مختلف را اندازه گیری می کند سیب زمینی های آب پز و سفید بالاترین امتیاز را در بین تمام غذاهای آزمایش شده دارند. اگر اجازه دهید سیب زمینی پس از جوشیدن برای مدتی خنک شود مقدار زیادی نشاسته مقاوم ایجاد می کند. مطالعات بر روی این ماده فیبر مانند فواید مختلف سلامتی آن از جمله کاهش وزن را نشان داده است.

سیب زمینی شیرین, شلغم و سایر سبزیجات ریشه ای نیز برای کاهش وزن بسیار عالی هستند.

ماهی تن

ماهی تن از دیگر غذاهای کم کالری و با پروتئین بالا می باشد. ماهی تن در میان بدنسازان و مدل های تناسب اندام محبوب است زیرا مقدار پروتئین آن بالا و کالری و چربی آن کم است.

لوبیا و حبوبات

برخی از لوبیاها و حبوبات می توانند برای کاهش وزن مفید باشند. این حبوبات شامل عدس, لوبیای سیاه و لوبیای قرمز می شوند. این حبوبات سرشار از پروتئین و فیبر هستند که منجر به سیری می شوند. این حبوبات همچنین حاوی مقداری نشاسته مقاوم هستند.

سوپ ها

همانطور که در بالا ذکر شد وعده ها و رژیم های غذایی با تراکم انرژی پایین باعث می شود افراد کالری کمتری مصرف کنند. غذاهایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند تراکم انرژی پایین تری دارند. مطالعات نشان داده است که خوردن دقیقا همان غذایی که به یک سوپ تبدیل شده است باعث می شود افراد احساس سیری بیشتری کرده و به طور قابل توجهی کالری کمتری مصرف کنند. فقط اطمینان حاصل کنید که چربی زیادی(مانند شیر خامه ای یا شیر نارگیل) به سوپ خود اضافه نکنید زیرا این امر می تواند میزان کالری آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پنیر دلمه ای تازه

محصولات لبنی سرشار از پروتئین هستند. یکی از بهترین آن ها پنیر دلمه ای تازه است که بیشتر از پروتئین و مقدار کمی کربوهیدرات و چربی تشکیل می شود. خوردن این پنیر روشی عالی برای جذب پروتئین و کاهش وزن است زیرا باعث می شود با مقدار کمی کالری احساس سیری کنید. محصولات لبنی دارای مقادیر زیادی کلسیم هستند که به چربی سوزی کمک می کند. از دیگر محصولات لبنی کم چرب و پر پروتئین می توان به ماست یونانی اشاره کرد.

آووکادو

آووکادو میوه ای بینظیر است. در حالی که اکثر میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند آووکادو مملو از چربی های سالم است. این میوه سرشار از اسید اولئیک اشباع نشده می باشد که همان چربی موجود در روغن زیتون است. این میوه همچنین حاوی مقدار زیادی آب و فیبر و پتاسیم نیز هست که باعث می شود تراکم انرژی کمتری داشته باشد. علاوه بر این ها آووکادو یک افزودنی عالی به سالاد سبزیجات می باشد زیرا مطالعات نشان می دهد که چربی موجود در آن می تواند جذب آنتی اکسیدان کاروتنوئید از سبزیجات را ۲.۶ تا ۱۵ برابر افزایش دهد.

0
دیدگاه‌های نوشته